RacingTires.pl to lider sprzedaży opon sportowych. Firma powstała dzięki pasji do motoryzacji i chęci dostarczania najwyższej klasy ogumienia. Nieustanny kontakt ze światem sportów samochodowych pozwala nam utrzymać obsługę na najwyższym poziomie oferując sprawdzone produkty pod indywidualne potrzeby kierowców.
Dlaczego Procedura Dotarcia Opon Wyścigowych Jest Ważna?
W większości przypadków opony wyścigowe skorzystają z odpowiedniej procedury "dotarcia". Zapewnia to lepsze osiągi i trwałość podczas wyścigu.
Problemy z Niedotartymi Oponami
Pojawia się kilka problemów podczas korzystania z opon wyścigowych, jeśli nie są one dotarte przed użyciem. Najczęstszym z nich jest tzw. "coldgraining". Objawia się to efektem marszczenia gumy, przypominającym wiele bardzo małych pęknięć na powierzchni. Dzieje się tak, gdy paski gumy zaczynają się oddzielać i odrywać od siebie, a następnie ponownie łączą się ze sobą pod wpływem ciepła opony. Powoduje to powstanie bardzo nierównej powierzchni i uszkodzenie integralności mieszanki, zmniejszając przyczepność, szczególnie na zakrętach i podczas hamowania.
Coldgraining powstaje w wyniku przegrzania spowodowanego tarciem o nawierzchnię drogi. Jest to ciepło, które zaczyna się w miejscu styku i przenika do mieszanki.
Zalecana Procedura Docierania Opon
Nankang Motorsport zaleca stosowanie standardowej procedury docierania, gdy tylko jest to możliwe. Polega ona na poddaniu opon jednemu łagodnemu cyklowi nagrzewania, a następnie stopniowemu zwiększeniu obciążania przy jednoczesnym unikaniu uślizgu kół.
- Ciśnienie zimnego powietrza należy ustawić na poziomie odpowiednim do masy samochodu.
- Na torze stopniowo zwiększaj prędkość przez co najmniej trzy do czterech okrążeń.
- Na pierwszym okrążeniu trzymaj tempo na poziomie 50%-60% normalnego użytkowania, stopniowo zwiększając, ale nie przekraczając 85% wydajności, z okrążeniem schładzającym pod koniec sesji.
Spowoduje to znaczną poprawę żywotności opon i osiągów na torze podczas przyszłych sesji.
Przygotowanie Na Wyścig
Jeśli to możliwe, należy dotrzeć co najmniej jeden nowy komplet opon podczas treningów i odłożyć je jako drugi komplet na wyścig. W ten sposób będziesz wiedział, że zostały one prawidłowo wyważone i nie mają mikro przebić itp.
Zrobienie tego jest ważne, ponieważ sesja kwalifikacyjna może być mokra lub oznaczona czerwoną flagą, co może wymusić użycie nowych opon w wyścigu.
Optymalizacja Osiągów
Należy zauważyć, że nowe opony zawsze będą miały niewielki wzrost osiągów, ale będzie to możliwe tylko wtedy, gdy samochód będzie wyważony na oponach. Prawidłowo dotarty zestaw opon zawsze będzie zapewniał bardziej spójne osiągi przez cały okres użytkowania niż zestaw, który był intensywnie użytkowany od nowości, nawet jeśli nie był ziarnisty.
Zakres Temperatur Pracy
- Zakres temperatur pracy: 70°C - 100°C
- Różnica temperatury bieżnika (od wewnętrznej do zewnętrznej krawędzi): Maksymalnie 20°C
Pomiar Temperatury Bieżnika
Pomiar temperatury bieżnika opony może być przydatnym narzędziem do optymalizacji równowagi prowadzenia pojazdu. Nankang zaleca pomiar temperatury w trzech punktach na całej szerokości powierzchni styku opony z nawierzchnią (wewnątrz, na środku i na zewnątrz). Podane wartości zakresu roboczego temperatury dotyczą użycia pirometru igłowego i rejestrowania temperatury u podstawy bieżnika.
Temperatura barku wewnętrznego powinna być wyższa niż barku zewnętrznego. Odczyty temperatury powierzchni będą o ok. 30°C niższe, ale mogą służyć jako wskazówka.